#58

Idag har jag roat mig med att sy in banden på min BH:ar. Jag var på Details och provade ut min storlek i Freya och jag hade på mig en BH som var 80 i bandet, och hon som hjälpte mig skakade resignerat på huvudet och talade om för mig att jag som störst skulle ha 70, kanske 65.
Tänk vilken skillnad det blev. Jag undrar vilka som egentligen behöver 80, jag menar när min klädstorlek är typ 42-44, jag tänkte att om man har en större klädstorlek så behöver man större i band också, men bandstorleken verkar mera ha att göra med ens revben än hur mycket fläsk man har där. Iofs sitter mitt fläsk mest på magen.. Ännu konstigare blir det när man tänker på att det är väldigt få märken som har 65, och ibland inte ens 70. Det borde ju ändå vara ungefärdessa storlekar som är vanligast.

Jag har inhandlat min första BH med bygel på flera år och jag är faktiskt nöjd. Även om jag märkte att mitt ena bröst är ungefär en storlek större än det andra. Jag köpte en Freya som heter Arabella, den är riktigt snygg och stadig.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det är diskriminering! Oj oj. Själv gick jag runt i år & dagar (i Umeå) på jakt efter en BH i storlek 65F, som dessutom skulle ha plats för ett litet extra inlägg i ena kupan.

Liksom, vem har symmetriska bröst? Enligt Kropp&Knopp i KP är det HELT NATURLIGT, ju.

Och vem vill bli knockad av sitt ENA bröst pga undermåliga & ej modifierbara aladåbhållare? Utan stöd.



Ja. BH:n jag till slut hittade gick på 700 kr. Och sprack efter cirka två veckor.



Vilka slags bröst/bröstkorgar baserar BH-tillverkarna sina produkter på?!



Samma sak med skor - har man fötter i storlek 35 får man gå på barnavdelningen & köpa fladdermusmönstrade allstar-plagiat. Samma princip gäller när vissa fötter behöver size 42 för att trivas. Dessa fossingar hänvisas då till "skor för herrar".



Ja hej, förresten! Rebecka. Midgårdianska pandapop-hälsningar från Olivia - minns du mig? Haha.

2004 var vi fulla & yra på The Shoreline of Umeå. Typ kajen.

Ha det wonderBRA

2009-10-19 @ 03:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0