#43

Är det bara jag som inte bryr mig om svininfluensan det minsta? Mattias säger att min "vårdslösa attityd kommer att straffa sig till slut".
Medans de i min klass säger att de måste hålla sig från att tvätta händerna hela tiden, gör jag det lika ofta som vanligt. Dvs, med tvål, kanske inte så ofta. Nån gång per dag. Det står handspritflaskor på jobbet men jag vill inte använda dom.
Jag har säkert redan blivit utsatt för viruset flera gånger varje dag. Om jag blir sjuk så blir jag. Det spelar ingen roll hur många gånger man tvättar händerna, det går inte att skydda sig.
Skönare att slippa oroa sig och ta det när det kommer, om det kommer. Det är ju bara en förkylning.
Och är inte problemet med influensan att många blir sjuka samtidigt - det kostar mycket.
Hur många fler dör inte av vad fan som helst varje år, typ bilåkning? Ingen bryr sig om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0