#73

Det var så skönt i Nabben. Jag och Mattias bar stockar från kalhygget och sågade och eldade. Och satt i de slitna gamla fåtöljerna och stirrade in i elden. Det är så himla skönt. Man behöver inte titta på tv, att stirra in i elden är mycket bättre underhållning. Jag lärde mig att det är helt omöjligt att göra upp eld på surved som har legat ute i frosten. Vi hade inte så mycket annan ved..

Min pappa byggde Nabben när han var 20 och han bodde där själv. Ligger utanför Vindeln. Det är så himla fint.  Det känns jättejobbigt att vara tillbaka i Stockholm. Man lever en sån meningslös tillvaro. Samtidigt finns det inte mycket roliga jobb i Vindeln. Vad ska man ta sig till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0