#61

Jag är hemkommen från Jonatan och Lisas hus i dalsland, i fengesfors närmare bestämt. De har köpt ett ruckel som de håller på att rusta upp. Det var ett såntdär rött hus med avskavd färg, med en laggård till som det heter, med ett utedass, och vattnet fungerade inte än, och det fanns värme i tre rum. Det låg på slänten på en backe och man såg det andra lilla berget på andra sidan, täckt av skog. De har fått en liten bäbis som heter Hilma Hulda Habiba, som var otroligt söt. Man saknar henne. Jag blev liksom kär i stället och det känns tråkigt och märkligt att komma tillbaka till stan, man undrar varför man lever här. Vi ska nog flytta dit snart.
De är med i Not Quite och deras lokaler ligger i ett gammal pappersbruk, det är helt fantastiskt. Täckt av röd murgröna. Vi spankulerade runt innuti de delar som inte än har blivit förvandlade till diverse snickeriverkstäder, det var så coolt med gamla plåtskåp med namnlappar på och hjälmar och gigantiska maskiner och damm och allt som hör till. Not Quite har förresten gjort så att fengesfors är det enda stället i dalsland där det är bostadsbrist!

Det har varit en väldigt skön helg förutom att jag insett att jag faktiskt är ett psycho och att man insett att man verkligen inte vill bo där man gör. Vilket gissel va.

Utsikt från huset:

Huset:

Vi spankulerade omkring på Linheden:

Det var soligt.



Hilma och Rävlingen, tillverkad av Johanna:

Jonatan och Lisa:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0