#18

Läste en artikel om att det är inne att vara husmor från DN där Clara Lindström var intervjuad. Du kan läsa den här.
Clara har ju rätt som vanligt. När man lever i en värld där allting är så långt från verkligheten är det ibland skönt att göra något konkret. När man lever i en värld av plast, datorer, jobb, försäkringskassan kan det vara fantastiskt att göra något som man ser vad det blir av. "Jag plockar blåbär och kokar sylt." Wow, det blev sylt! När man sitter i spärren så undrar man vad fan man gör där, man får ju inte ut något av det. Jag har väldigt svårt att se kopplingen, jobb - mat.
När jag har utblidat mig klart ska jag och Mattias flytta ut på landet. Vi ska bo i en fin gård, gärna timmerstugor, och jag vill ha får. Då kan jag göra mitt eget garn. Och vi ska slita i grönsakslandet och ha arbetshästar. Jag tror att många mår dåligt idag på grund av att man har glidit iväg från verkligheten, det är svårt att se ett samband.
Vem vet idag hur man bygger ett hus, hur man gör en buljong, osv. Allting har blivit så förskjutet. Allt är så långt ifrån verkligheten. Det är en kuliss.

Det här är det riktiga livet



Jaja, man kan väl få drömma lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0